Zespół
BARTEK GOLA
Kierownik artystyczny
Bartek to artysta ze wszech miar wszechstronny
– Aktor. Reżyser. Pedagog.
Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, filia we Wrocławiu oraz pedagogiem – założył Studio Stanisławskiego oraz Meisner Institute Poland – tam daje aktorom możliwość poznawania różnych technika aktorskich. Wyreżyserował sztuki: Don Juan (2019), Powiem Mamie (2020), Pewnego razu w lesie (2021), Przyrzeknij, że nigdy o mnie nie zapomnisz (2021), Metoda Selekcji (2021), Zamężek (2022)
Jest zafascynowany nauczaniem i największą inspirację życiową czerpie właśnie od studentów. Jego marzeniem było stworzenie grupy artystycznej, w której będzie można wspólnie pracować nad spektaklami, wspólnie się rozwijać i nakręcać na działanie.
Chętnie zobaczyłby Skandynawię z cudowną zorzą polarną i doświadczył zjawiska dnia polarnego. A taki dzień przydałby mu się w pełni, bo przy wszystkich swoich zajętościach doba Bartka trwa stanowczo za krótko. Bartek najpełniej odpoczywa wtedy, kiedy ma poczucie pracowicie spędzonego czasu.


ANIA ŁADA
Aktorka, improwizatorka, ogarniaczka
Od 2012 roku zajmuje się improwizacją, zaczęła w AnimaArt z polecenia kolegi z klasy i do dziś kontynuuje ją będąc członkiem zespołu Teatru Improwizowanego Bez Klepki.
Zawsze miała różne, dość rozbieżne, pomysły na siebie – aktorstwo, informatyka, biznes. I zawsze chciała mieć 6 żyć. Dlatego poza zarządzaniem, którym zajmuje się na co dzień, postanowiła zaangażować się też w aktorstwo.
Jest absolwentką Warszawskiego Studium Aktorskiego oraz studentką Treningu w Technice Meisnera. Zawodowo jest w miarę poważnym szefem, a po godzinach dzięki aktorstwu przeżywa emocje, których nie ma w codziennym życiu.
Prywatnie Ania relaksuje się leżąc z kotem. Jest wegetarianką i uwielbia piec ciasta.
Gdyby dostała rolę w filmie, stanęłaby na głowie, by pogodzić granie z obecnym życiem zawodowym.
Ania jest również osobą kontaktową w sprawach praw autorskich, eksploatacji spektakli i współpracy teatru z innymi podmiotami.
MONIKA PAWLIK
Aktorka, social media expert
Monika ma w sobie urzekającą naturalność i urok francuskich aktorek, nic więc dziwnego, że jej marzeniem jest zagrać kiedyś u ich boku. Nawet zaczęła uczyć się już języka! Ostatnio z pasją ogląda również brytyjskie i skandynawskie seriale. W wolnych chwilach jeździ konno. Uwielbia kuchnię azjatycką. Tak jak kapitan Sparrow, gustuje w smakowitym rumie. Jej ulubionym słowem jest „pluszowy”.
Monika jest absolwentką Warszawskiego Studium Aktorskiego, Szkoły Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich oraz studentką 2-letniego treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera. Brała udział w warsztatach opartych na ćwiczeniach Konstantego Stanisławskiego i Jacka Garfeina. Od 2020 roku związana jest z Gabinetem Spotkań Teatralnych. W planach ma egzamin eksternistyczny ZASP.
Zagrała dotychczas w 8 spektaklach(m.in. „Mała Moskwa” w reż. Mateusza Olszewskiego, „Dekameron” w reż. Adama Biernackiego, „Metoda selekcji” w reż. Bartłomieja Goli, „Korpolandia” w reż. Andre de la Cruz, „Ja jestem pamięcią. Kilka szkiców scenicznych o Łemkach” w reż. Wojciecha Farugi w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ). Na swoim koncie ma udział w serialach fabularnych i etiudach studenckich.
Monika liczy się też w biznesie. Skończyła Finanse i Rachunkowość (SGH). Pracuje w branży marketingu internetowego.
Gdzie Monika widzi siebie za 5 lat? Oczywiście w aktorstwie! Marzy jej się praca na planie jakiejś superprodukcji, na przykład w roli dziewczyny Bonda Czego jej serdecznie życzymy i trzymamy kciuki!


PIOTR BARAŃSKI
Aktor, improwizator
Trener, improwizator sceniczny, coach, copywriter, lektor i aktor. Od 2021 roku związany ze Stanisławski Studio oraz Teatrem Południe. Swoją karierę aktorską zaczął ponad 10 lat temu jako aktor-improwizator i od tego czasu regularnie występuje tworząc na oczach widzów spektakle, między innymi w ramach projektu „Męski punkt widzenia” oraz w teatrze „Bez Klepki”.
Uczył się między innymi w kolebce impro – Chicago w The Annoyance Theatre oraz iO Theater. Obecnie szlify aktorstwa dramatycznego zdobywa kształcąc się na drugim roku w Stanisławski Studio.
Piotr stworzył baranskimpro, w ramach którego dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami ze światem – prowadzi warsztaty w firmach w całej Polsce dla większych i mniejszych grup oraz zespołów. Łączy w nich twórczość z rozwijaniem postaw oraz kompetencji i wzrostem świadomości, dzięki czemu uczestnikom żyje i pracuje się lepiej, lżej i sprawniej. Jako coach towarzyszy innym w zmianie, pomaga osiągnąć ich cele oraz wspiera przy rozwiązywaniu problemów.
Jego największym talentem jest kreatywność! Pokazuje to nie tylko na scenie, ale też w życiu prywatnym, czasem także pisząc wiersze. Przemierza świat w ślad za kolejnymi koncertami, sam gra na gitarze, uwielbia odkrywać nowe miejsca i doświadczać życia. Ma wielu przyjaciół i znajomych, z którymi kocha współtworzyć relacje. Nie tylko w trudnych momentach, także w tych dobrych i owocnych powtarza sobie i innym „You are enough!” – „Ty wystarczysz”, pobudzając akceptację, motywację i siłę do działania.
AGNIESZKA BARTNIKIEWICZ
Aktorka
Aga to dziewczyna jezior – i to nie tylko dlatego, że jest zodiakalnym Wodnikiem, ale jak sama przyznaje jej „serce jest totalnie z Mazur”. To tam na swojej działce najpełniej się relaksuje i ładuje baterie. Las i jezioro to zdecydowanie warunki, w których czuje się najswobodniej. My wiemy, że równie swobodnie czuje się też na scenie – zaczynając od roli złej siostry Kopciuszka w przedszkolu aż po Carlę Bueno z „Metody selekcji”.
Przygodę z aktorstwem Agnieszka rozpoczęła od warsztatów teatralnych z Piotrem Filonowiczem w ASiK (2019) oraz Warsztatovni przy Teatrze Syrena prowadzonej przez Bartka Golę i Jagodę Pyrz (2020). Od 2020 związana także z Gabinetem Spotkań Teatralnych, w ramach którego zadebiutowała w spektaklu „Metoda selekcji” (rola Carli Bueno) oraz „Przyrzeknij, że nigdy o mnie nie zapomnisz” (rola Tygrysa). Obecnie studentka 2-letniego Treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera. Brała także udział w tygodniowych warsztatach, zgłębiając Technikę K. Stanisławskiego oczami Jacka Garfeina.
Aż trudno uwierzyć, że w tym wszystkim Aga na co dzień znajduje czas na inne tematy. Jest poważną finansistką pracującą dla dużej firmy z branży handlu detalicznego. Skończyła Finanse i Rachunkowość na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, zajmuje się kontrolingiem, a kiedyś także audytem finansowym.
Mimo że zawodowo jest konkretna, na co dzień Aga to wrażliwa dusza, ale i szalona imprezowiczka. Poza aktorstwem swój wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, a na wakacje wybiera gorącą Hiszpanię.
Prywatnie właścicielka kotka Leo. Jej ulubione słowo to PRZESTRZEŃ. Wbrew swemu idealnemu porządkowi życiowemu, Aga nie planuje długoterminowo – jest „tu i teraz” i za to ją kochamy.


TOMEK KAMIŃSKI
Aktor
Urodził się w 1988 roku w Makowie Mazowieckim. Kreatywny inżynier, uporządkowany artysta, człowiek wielu pasji.
Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, rocznik 2013. Od 2021 roku student kierunku Business Marketing Management na UTH w Warszawie.
Zawodowo architekt z ponad 11-letnim doświadczeniem.
W dorosłym życiu spełnia się projektując i malując. Eksperymentuje z różnymi technikami malarskimi, hobbystycznie tworzy przestrzenne kompozycje rzeźb parametrycznych.
Zajawki na aktora pojawiły się już u niego w dzieciństwie, kiedy tworzył, jedne po drugich, swoje własne zawiłe „domowe produkcje”, wykorzystując jako aktorów kolekcję kinderkowych figurek. Przygodę z aktorstwem Tomek rozpoczął od warsztatów teatralnych w Varsztatovni przy Teatrze Syrena prowadzonych przez Bartka Golę oraz Jagodę Pyrz. Od 2021 roku związany jest z Gabinetem Spotkań Teatralnych, gdzie zadebiutował w spektaklu „Metoda Selekcji” w roli Enrica Fonta. Obecnie student 2-letniego treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera oraz członek zespołu aktorskiego Teatru Południe. W teatrze najbardziej kocha momenty z intensywną grą aktorską w sztuce, która wciąga i hipnotyzuje widza.
Ceni sobie rozwój duchowy, w podejściu do życia kieruje się i inspiruje mądrościami dalekiego Wschodu i sztuką życia wu-wei. Jego ulubioną maksymą „Problem nie jest problemem, problemem jest podejście do problemu”. Wieczorami relaksuje się przy przyjemnych brzmieniach muzyki downtempo, deep housu, klasycznej połączonej z elektroniczną.
W kuchni lubi też zagrać rolę dobrego kucharza za pomocą termomiksu, a jego specjalnością są dania kuchni tajskiej, za którą przepada. Dumny właściciel kota o imieniu Kicik. Jego ulubionym słowem jest frymuśny.
MARYLA MORYDZ
Aktorka telewizyjna, filmowa i teatralna.
Urodziła się w Tarnowie i to tam już od najmłodszych lat przed lustrem odgrywała sceny z ulubionych filmów i bajek.
Absolwentka psychologii z wielką pasją do tańca, muzyki i śpiewu. Swoją ścieżkę aktorską rozpoczęła od angażu w teledysku, gdzie po 16 godzinach na planie była tak zachwycona, że stwierdziła, że będzie się tym zajmować zawodowo. Jak postanowiła tak zrobiła, zaczynając od statystowania, po pomniejsze epizody, a kończąc na głównych rolach.



MAGDA OLEKSIEWICZ
Aktorka
Aktorka teatralna z zamiłowania, mentorka z przekonania, ekonomistka z wykształcenia, menadżerka z zawodu, wykładowczyni z chęci dzielenia się wiedzą, a na co dzień po prostu dobry człowiek!
Ukończyła Warszawskie Studium Aktorskie w 2020 r. Uczęszczała na warsztaty aktorskie Gabinet Spotkań Teatralnych w technice Stanforda Meisnera, podczas których został stworzony spektakl pod tytułem „Metoda Selekcji” na podstawie dramatu „Metoda Gronholma” Jordi Galceran Ferrer’a.
Spektakl był już kilkukrotnie wystawiany w Warszawie i Łodzi. Aktorstwo to dla Magdy pasja i zainteresowanie sprzed lat, do którego z chęcią powróciła i kontynuuje w Teatrze Południe.
Aktywnie angażuje się w roli mentorki, między innymi w programach Fundacji Vital Voices oraz Technologii w spódnicy, gdzie dzieli się swoim doświadczeniem oraz wspiera młode kobiety w rozwoju zawodowym. Jako wykładowczyni na Akademii Leona Koźmińskiego, uczy jak skutecznie prezentować swoje pomysły w korporacjach.
Prywatnie mama Kingi i Olafa. Prowadzi aktywny tryb życia: tańczy, gra w tenisa, jeździ na rolkach oraz na nartach. Zdecydowana w działaniu, pełna pasji i zaangażowania. Jest optymistką, często się uśmiecha i z chęcią pomaga innym.
PAULINA RADZIMIRSKA
Aktorka
Urodziła się w 1992 roku w Radomiu. Studiowała Zarządzanie i Inżynierię Produkcji na Politechnice Warszawskiej. Zawodowo zajmuje się zarządzaniem projektami IT.
Od dziecka kocha kino i teatr. Wzięła udział w II edycji Gabinetu Spotkań Teatralnych prowadzonego przez Bartłomieja Golę, podczas której powstał spektakl „Metoda Selekcji” na podstawie dramatu „Metoda Gronholma” Jordi Galceran Ferrer’a.
Obecnie uczestniczy w III edycji Gabinetu Spotkań Teatralnych oraz w treningu aktorskim w Laboratorium Meisnera.
Uwielbia występować publicznie nie tylko teatralnie, ale także podczas prezentacji. Prowadziła wykłady na Politechnice oraz Uniwersytecie Warszawskim na temat komunikacji w projektach IT. Jako konferansjerka wystąpiła w pierwszej edycji projektu TEDx Warsaw University of Technology.
Uwielbia dzielić się emocjami i wiedzą. Cechuję ja doskonała komunikatywność, co wykorzystuje w pracy zawodowej oraz na scenie.
Marzy by zwiedzić wszystkie kontynenty, a także o tym by zagrać u boku Agaty Kuleszy i Jane Fondy w roli która byłaby jej prywatnym przeciwieństwem.
Odpoczywa słuchając piosenek Franka Sinatry.


ALEKSANDRA ROGUCKA
Aktorka
Teatr traktuje jako miejsce, w którym czuje się swobodnie i spełniona artystycznie. Doświadczenie teatralne Aleksandry sięga ukończenia I stopnia Studia Teatralnego Kadr. Uczestniczyła między innymi w Otwartych Warsztatach w Teatrze Baza, Fundacji Varsztatovnia, a także brała udział w pierwszej edycji Gabinetu Spotkań Teatralnych zorganizowanych przez fundację Act 4 Art imienia Meisnera w Warszawie.
Aktualnie poza działalnością w Teatrze Południe, jest w trakcie 2-letniego Treningu w Technice Meisnera, który od wielu lat odbywa się w studium aktorskim pod nazwą Laboratorium Meisnera. Wystąpiła w spektaklu “Pewnego razu w lesie” (reż. Bartek Gola) oraz “Kuchnia” (reż. Andre de la Cruz).
Zawodowo Ola spełnia się w obszarze zarządzania projektami w branży IT. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukojenie znajduje nie tylko na scenie, ale również na widowni. A gotowanie i słońce są odpowiedzią na większość zmartwień.
PATRYCJA WASILEWSKA
Aktorka
Patrycja to światowa babka: uwielbia francuską wieś i tajskie jedzenie, a ruskie pierogi zajada podśpiewując kultowe polskie piosenki.
Patrycja przywiązuje się do ludzi, nie do miejsc, ale chętnie zrobi wyjątek dla Lazurowego Wybrzeża. A jak wybrzeże, to i pies, którego wprawdzie jeszcze nie ma, a już zdążyła nadać mu imię – Chidi.
„Teatr jest miejscem, które przypomina nam, że żyjemy.” Te słowa Meisnera zapadły jej w serce i pokierowały w stronę aktorstwa. Patrycja skończyła roczny otwarty warsztat teatralny w Teatrze Baza.
Potem związała się ze Szkołą Impro, w której rozwija się polską improwizację teatralną i komediową. W kwietniu 2021 r. rozpoczęła 2-letni Trening w Technice Meisnera prowadzony przez Laboratorium Meisnera. Od października 2021 r. jest również związana z Gabinetem Spotkań Teatralnych w ramach Labolatorium Meisnera.
Studia zaczęła od ekonomii, a skończyła na prawie na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Pracuje jako radca prawny.
Patrycję inspiruje reżyser i scenarzysta Charlie Kaufman oraz aktorka Emma Stone, którą ceni za niesamowitą naturalność. Ulubionym słowem Patrycji jest słowo: „marzenia”. A jakie ma marzenia? To najważniejsze właśnie się spełniło, bo może robić to, co kocha – grać… w Teatrze Południe. Chce też napisać własną sztukę. Cieszymy się, że mamy tak zdolną i wszechstronną osobę w naszym zespole!


IRENEUSZ WOJACZEK
Aktor, plastyk
Aktor, rzeźbiarz, grafik komputerowy, rysownik, plakacista, freediver. Urodził się w Wodzisławiu
Śląskim w 1980r.
W 2007 r ukończył Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
W latach 2011-2019 związany z Warszawskim Centrum Pantomimy i aktor niemych spektakli w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Uczestnik wielu warsztatów sztuki pantomimy, teatru
fizycznego oraz Gaga dance.
Ukończył dwustopniowy kurs aktorski w Studio Teatralnym Kadr oraz pełny dwuletni trening aktorski w Laboratorium Meissnera.
Grał na
deskach niejednego teatru zarówno w Polsce i za granicą m.in. w Berlinie, Pradze, Petersburgu, Setubal, Sines, Santiago de Cacem. Wystąpił również epizodycznie przed kamerą m.in. w serialu „Stulecie winnych”, „Barwy szczęścia”. Obecnie uczy się w studio Michaiła Czechowa. Gra w spektaklach grupy teatralnej Kadratowi pod kierunkiem Andre de la Cruz w DKKadr. Prowadzi też warsztaty pantomimy i plastyki ciała w Studio Teatralnym Kadr.
W 2017 roku miał okazje połączyć aktorstwo z freedivingiem biorąc udział w kręceniu podwodnych scen, jako alter-ego głównego bohatera, do projekcji wideo w inscenizacji „Legenda Bałtyku” F.Nowowiejskiego wystawionej w Teatrze Polskim w Poznaniu.
Pasjonat sztuki teatralnej, muzyki klasycznej w szczególności Chopina i Rachmaninowa, oraz gry na ukulele.
Fascynuje go twórczość Gehard’a Demetza, Joan’a Coderch i Javier’a Malavia.
W planach ma stworzenie współczesnego monodramu inspirowanego nowelą „Dr.Jekyll & Mr.Hyde”.
Marzy również by zagrać postać z osobowością mnogą.
W wolnych chwilach uczy sie śpiewać arie operowe nie tylko pod prysznicem.
Od 2021 roku w zespole Teatru Południe.
Ulubiony kolor to żółty a kwiat Irys.
EWELINA ZĘGOTA
Aktorka
Piękny owoc miłości polskiej pary, która poznała się w Grecji na dyskotece. Z tego też powodu, Ateny to jej miejsce urodzenia. Po lingwistyce stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim zna angielski i włoski, obecnie jest lektorką w szkołach językowych.
Jej serce może zdobyć osoba dobrze gotująca, bo Ewelina uwielbia włoskie jedzenie (wszystko! A w szczególności makaron), ale nienawidzi gotować. Najchętniej rozkoszowałaby się włoskimi smakami i widokami w Neapolu – marzy, żeby tam pojechać. A w Polsce, może spokojnie rozłożyć na łopatki w ping-ponga lub tenisa. Nienawidzi chamstwa i kotów. Kocha psy. No i makaron.
Aktorsko rozwija się zarówno przed kamerą i na scenie. Uczyła się między innymi w Warszawskim Studium Aktorskim (2020/21), uczęszczała na kurs przygotowujący do egzaminów w państwowych szkołach teatralnych w Szkole Aktorskiej Machulskich (2019), a także brała udział w warsztatach z improwizacji w Fundacji Varsztatovnia. Rozważa egzamin eksternistyczny ZASP.
Rozwija się i zdobywa doświadczenie na planie grając między innymi w etiudach studenckich i serialach.
